Informacja o usługach
Administracja Domów Mieszkalnych „Felix” sp. z o. o. zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami, indywidualnie określamy potrzeby naszych klientów i dostosowujemy do nich naszą ofertę. Dzięki kwalifikacjom zawodowym naszych pracowników jakość świadczonych usług jest na najwyższym poziomie. Cechuje nas solidność, terminowość oraz profesjonalizm zatrudnianych pracowników. Administrujemy obecnie 48 budynkami i w ramach świadczonych usług zapewniamy obsługę księgową, administracyjną i techniczną. Każdego z naszych klientów traktujemy wyjątkowo i indywidualnie, dopasowując naszą ofertę do Państwa potrzeb.
Zapraszamy do współpracy Wspólnoty Mieszkaniowe, Spółdzielnie, a także osoby fizyczne poszukujące doświadczonego partnera i gwaranta rozwiązania Państwa problemów. Warto skorzystać z naszych doświadczeń, wiedzy i umiejętności, zawsze kierujemy się zasadą, że firma istnieje dla klienta, a nie klient dla nas.
A dla naszych klientów świadczymy następujące usługi:
Obsługa administracyjno – prawna
- Oferujemy pomoc w czynnościach związanych z powstaniem nowej wspólnoty, w tym:
- przejęcie protokolarne nieruchomości,
- skontrolowanie stanu prawnego i faktycznego Wspólnoty,
- rejestracja w Urzędzie Statystycznym dla otrzymania nr Regon oraz w Urzędzie Skarbowym dla uzyskania NIP,
- otwarcie rachunku bankowego.
- Prowadzimy i aktualizujemy ewidencję zasobów lokalowych.
- Prowadzimy dla każdego lokalu dokumentację, z zachowaniem ciągłości korespondencji i dokumentów.
- Prowadzimy rejestr wodomierzy indywidualnych oraz faktur za dostawę wody i energii elektrycznej, wraz z bieżącą kontrolą i analizą zużycia.
- Możemy opracować Statut Wspólnoty.
- Przygotowujemy regulaminy rozliczeń mediów i warunki utrzymania porządku i czystości w budynkach.
- Prowadzimy korespondencję z właścicielami.
- Ubezpieczamy nieruchomości i regulujemy składki za polisy ubezpieczeniowe.
- Zawieramy umowy na:
- dostawę mediów (c.o., energia elektryczna, woda + ścieki, wywóz nieczystości),
- roboty konserwacyjne,
- roboty remontowe wykonywane na zlecenie Zarządu Wspólnoty.
- utrzymanie czystości,
- inne usługi wskazane przez Zarząd Wspólnoty.
- Organizujemy i obsługujemy zebrania Wspólnot Mieszkaniowych.
- Analizujemy roczne koszty Wspólnot Mieszkaniowych i koszty utrzymania części wspólnych nieruchomości.
- Prowadzimy e – kartoteki.
- Reprezentujemy Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej.
- W ramach dodatkowej usługi oferujemy obsługę prawną. Usługa ta
realizowana jest na podstawie stosownego pełnomocnictwa oraz odrębnej
umowy (zlecenia) z kancelarią prawną współpracującą z nami. Koszty
takiej obsługi realizowane są na następujących warunkach:
- w przypadku zasądzenia na rzecz Wspólnoty kosztów zastępstwa procesowego stanowią one wynagrodzenie kancelarii prawnej,
- w przypadku nie zasądzenia na rzecz Wspólnoty kosztów zastępstwa procesowego Wspólnota nie ponosi żadnych kosztów z tytułu obsługi prawnej.
- Prowadzenie przez kancelarię prawną postępowań egzekucyjnych przeciwko dłużnikom odbywają się na następujących warunkach:
- wyegzekwowane od dłużnika koszty zastępstwa procesowego stanowią wynagrodzenie kancelarii prawnej,
- w przypadku niewyegzekwowania od dłużnika kosztów zastępstwa procesowego Wspólnota nie ponosi żadnych kosztów z tytułu obsługi prawnej.
Obsługa księgowa
- Prowadzimy księgi rachunkowe, w tym ewidencjonowanie dokumentów księgowych, zaliczek na utrzymanie nieruchomości wspólnej, zaliczek na fundusz remontowy.
- Prowadzimy ewidencję lokali mieszkalnych w zakresie wymiaru opłat, zaliczki eksploatacyjnej, funduszu remontowego, opłat na centralne ogrzewanie, zimną wodę i kanalizację oraz wywóz nieczystości.
- Rozliczamy wpłacone zaliczki na poczet świadczeń.
- Sporządzamy roczne sprawozdania finansowe Wspólnoty Mieszkaniowej po zakończeniu okresu obrachunkowego.
- Prowadzimy imienne kartoteki finansowe dla każdego lokalu w zakresie naliczonych opłat oraz dokonanych wpłat, jak również występujących zaległości i nadpłat.
- Dokonujemy niezbędnych rozliczeń publiczno-prawnych z Urzędami Skarbowymi, ZUS.
- Prowadzimy ewidencję faktur kosztowych, rozliczeń faktur otrzymywanych od usługodawców.
- Obsługujemy rachunki bankowe w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, zakładamy lokaty, regulujemy zobowiązania.
Obsługa windykacyjna
- Kontrolujemy terminowości wpłat, a w przypadku opóźnień, po decyzji Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej, naliczamy odsetki i wysyłamy upomnienia do właścicieli.
Obsługa techniczna
- Przechowujemy, kompletujemy i archiwizujemy dokumentację techniczną budynków.
- Prowadzimy książki obiektu budowlanego.
- Zlecamy przeglądy budynków wynikając z przepisów Prawa Budowlanego art. 62.
- Zlecamy roboty konserwacyjne wynikające z bieżących zgłoszeń mieszkańców i potrzeb w tym zakresie.
- Wykonujemy odbiory robót konserwacyjnych, sprawdzamy rozliczenia, kontrolujemy faktury.
- Przyjmujemy zgłoszenia i prowadzimy korespondencję w zakresie technicznej obsługi budynku.
- Bierzemy udział w komisjach usterkowych (np. zalania) i prowadzimy sprawy związane z odszkodowaniami.
- Sporządzamy wstępne kosztorysy dla remontów celem oszacowania nakładów finansowych.
- Sporządzamy oferty i wyszukujemy kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonawstwa robót.
- Sporządzamy umowy i zlecamy wykonanie robót budowlanych na zlecenie Zarządów.
- Zapewniamy nadzór inspektorów budowlanych nad prowadzonymi remontami.
Usługi dodatkowe
- Realizujemy nadzór nad robotami remontowymi oraz nadzór nad sporządzaniem kosztorysów inwestorskich.
- Administrujemy lokalami mieszkalnymi na zlecenie (opieka nad lokalem, poszukiwanie potencjalnych najemców, kontrola finansowo- rozliczeniowa).
- Prowadzimy obsługę prawną w zleconym zakresie za pomocą kancelarii prawnych.
Opłaty za usługi
Wynagrodzenie za kompleksową obsługę Państwa nieruchomości przedstawioną w niniejszej ofercie proponujemy ustalić jako zryczałtowaną stawkę za jeden m2 powierzchni użytkowej budynku. Niniejsze wynagrodzenie będzie obejmować trzy składowe z planu kosztów nieruchomości tj. kosztów administrowania nieruchomością, kosztów utrzymania czystości oraz kosztów bieżących konserwacji. Oferujemy w tym przypadku stawki:
- za administrowanie w wysokości: od 0,65 zł za m? w zależności od: wielkości, położenia i stanu technicznego budynku,
- za utrzymanie czystości: od 0,45 za m? w zależności od: wielkości, położenia i zakresu świadczonych usług w budynku,
- za konserwację: od 0,30 za m? w zależności od: wielkości, położenia i stanu technicznego budynku.
Szczegółowa ofertę jesteśmy w stanie złożyć po wizji lokalnej budynku oraz rozmowie z Zarządem nieruchomości. Nasza oferta ma charakter kompleksowy. Jednakże jesteśmy gotowi świadczyć usługi w zakresie samego zarządzania nieruchomością.
Dokumenty do pobrania
Umowa na administrowanie
Zał. nr 1 – utrzymanie czystości
